KÖPVILLKOR
SORTIMENTET
I webbshoppen visas hela Truly Me’s sortimentet/kollektion. Vi strävar att ha det mesta i lager, men tillverkning vid order kan förekomma.
PRISER
Alla priser är i svenska kronor inklusive moms. Frakt tillkommer vid beställning under 1000 kr i webbshopen. Fri frakt kan förekomma under vissa kampanjperioder.
ERBJUDANDEN OCH RABATTER
Rabatterbjudanden gäller så långt lagret räcker.
BETALNINGSALTERNATIV
I Truly Me’s webbshop betalar du via Klarna (faktura, delbetalning, konto, kort eller swish. Se Klarnas allmänna villkor.
PRODUKTVISNING
Färgåtergivningen kan variera beroende på datorns skärminställning och vi kan därför inte garantera att färgen på våra produkter på nätet stämmer exakt med verkligheten.
ÅLDERSGRÄNS
Truly Me ingår enbart avtal med myndiga personer. För att handla i Truly Me’s webbshop måste du vara minst 18 år.
TRYCKFEL
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på hemsidan. Vi förbehåller oss rätten att avslå felaktiga ordrar.
FRAKT
Fraktkostnaden är normalt 98 kr inklusive moms, upptill 250 g vikt. Vid order över 1000 kr skickas varorna fraktfritt. Frakten går alltid som rekommenderad för att försäkra värdet och spårbarheten (gäller ej set med prov/plastringar). Frakten går även som skrymmande då en Truly Me smyckesbox medföljer. Fri frakt kan förekommer under vissa kampanjperioder.
LEVERANS MED POSTEN
Varorna skickas med PostNord och levereras till kunden närmaste utlämningsställe (för PostNord). Leveransen aviseras via SMS till kund när paketet nått utlämningsstället. Du behöver en giltig legitimation för att hämta ut ditt paket hos ditt utlämningsställe.
ADRESSÄNDRING
Leverans sker endast till folkbokförd adress, ändring av leveransadress är inte möjlig.
LEVERANSTID
Beställningar skickas normalt från vårt lager dagen efter din beställning är gjord. Normal leveranstid är 2-3 arbetsdagar, med undantag för varor som är tillverkade mot order. Vi kontaktar dig om en vara är försenad eller saknas och du har rätt att häva köpet om leveranstiden inte kan hållas.
EJ UTHÄMTADE PAKET
Om du inte hämtar ut ditt paket inom 14 dagar skickas det tillbaka till Truly Me.
SKADADE PAKET
Vi står för transportrisken för de varor som skickas från vårt lager. Skulle en försändelse vara trasig eller skadad när du hämtar ut den, kontakta transportören. Saknas varor vid leveransen, vänligen kontakta vår kundservice.
Du står för transportrisken för de varor som du returnerar till oss.
BYTEN OCH RETURER
Hos Truly Me har du 14 dagars ångerrätt och öppet köp, från den dag du hämtat ut ditt paket. För att varan ska kunna returneras måste den vara i oförändrat skick, dvs oanvänd.
De varor som du handlat i Truly Me’s webbshop returneras till: Truly Me Jewelry Design, c/o HEWE Design AB, Scheelegatan 40B, 112 28 Stockholm.
Medföljande askar, förpackningar och tillbehör till varan ska också returneras i väsentligt oförändrat skick. Har du som kund använt varan/varorna i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att prova dess egenskaper och funktion, är du dock skyldig att ersätta den värdeminskning som användningen har medfört. Efter retur kontrollerar vi om varan har använts på ett sådant sätt och drar, om så är fallet, av kostnaden för värdeminskningen som användningen har medfört från det belopp som återbetalas. Vid en retur/reklamation tillbaka till oss står du för transporten och transportrisken.
Efter godkänd retur betalar vi tillbaka pengarna till dig. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att Truly Me tagit emot returen. Återbetalningen sker med samma betalningssätt som vid köpet.
INGEN BYTES-, RETURRÄTT ELLER ÖPPET KÖP FÖR SPECIALBESTÄLLDA ELLER GRAVERADE VAROR
Presentkort, specialbeställda varor, graverade varor och rea-varor omfattas inte av bytesrätten eller öppet köp.
BYTE AV VARA
Vid byte av en vara behöver du inte skicka tillbaka smyckesasken/boxen. Lägg varan i den svarta sammetspåse som medföljt och sedan i ett vaderat kuvert. Lägg med en lapp där du skriver ordernr, ditt namn och adress, samt vilken storlek/färg du vill byta till. Vid byte till en helt annan vara, behandlas bytet som retur (se ovan) och en ny order måste läggas i Truly Me’s webbshop på den önskade varan.
REKLAMATIONER
Om du upptäcker att en vara på något sätt är skadad eller felaktig ska du så snart som möjligt kontakta oss innan du reklamerar dina varor. Reklamationer kan göras genom att kontakta kundservice på info@trulyme.se eller i vår fysiska butik. Väljer du att kontakta kundservice informerar de dig om hur du ska gå tillväga för att skicka varan till oss. Returadressen framgår på returadress-lappen du får med din leverans. Vi betalar tillbaka fraktkostnader vid reklamation. Du har som konsument 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Om din reklamation medför ev. kostnader har du rätt till ersättning. Truly Me löser inte ut returnerade varor mot postförskott. Väljer du i stället att kontakta butiken, ta med ditt kvitto eller din följesedel. Truly Me följer Allmäna Reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist.
GARANTI
När du handlar hos oss får du alltid ett års garanti när det gäller tillverknings- och materialfel. Garantin täcker dock inte slitage, vårdlöst hanterande eller skada genom olyckshändelse.
INFORMATION OM BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER
HEWE Design AB (där Truly Me Jewelry Design ingår) följer PUL (Personuppgiftslagen) i sin hantering av personuppgifter. Dina uppgifter hanteras på ett korrekt och kontrollerat sätt så att du kan känna dig trygg när du handlar i vår webbshop. De personuppgifter som du lämnar och som vi sparar vid ditt köp, används för att kunna administrera dina inköp och i marknadsföringssyfte (t.ex. postala utskick, sms, e-post). Vi lämnar inte uppgifter till tredje part.
Du kan skriva till HEWE Design AB, (som är personuppgiftsansvarig) på adress info@trulyme.se och begära att dina personuppgifter rättas eller tas bort. Du har även rätt att begära information om vilka uppgifter om dig som vi behandlar.